Translate

dijous, 14 de juny del 2012

Coneguem més a ......

Avui coneixerem una mica més al Rafa Rodriguez.Gràcies Rafa per compartir-ho amb nosaltres.




-Perquè córrer?
M'agrada córrer perque és un esport que el pots practicar a l'hora que vulguis, sense lligams com els esports de grup; no cal tindre gaires miraments a la dieta, ja que pots menjar de tot i al final ho acabes cremant; et pots marcar objectius i reptes que fiquen un alt al.licient a la teva vida i omple molt els estímuls. La veritat és que per fer salut i per veure o coneixer una mica els meus límits.

-Desde quan?
Vaig començar a córrer ara farà dos estius, hem van operar de l'hombro i quan vaig fer la rehabilitació hem vaig apuntar un mes al gimnàs per a fer musculació i al sortir del gimnàs un dia vaig decidir sortir a córrer una estona, i a partir d'aquell dia he anat sortint a córrer amb freqüència.

-Primera cursa?
Hem vaig començar a enganxar a això de les curses a la Caminada de les Carenes de l'any passat, després va vindre la Rialp Matxicots, Sant Silvestre de Pont de Suert, les d'aquest any, i les que vénen (que es presenta mogudet amb la 1ª lliga CorrePallars).

-Quantes n'has fet?
 En total 6, de les quals 3 són caminades com les Carenes i entre Nogueres i les altres Matxicots, La Faiada i un test de la cursa vertical a Barruera.

-Quina t'agradaria fer que no hagis fet?
 La Trail de l'Aneto, Ultra Cavalls del Vent (que hi aniré aquest setembre), la mítica Matagalls i la marató del Montseny, d'entre d'altres. Això pel que fa a curses però l'any passat vaig començar a fer uns quants 3000's i un repte és aconseguir coronar tots els 3000's del Pirineu, aquest estiu continuaré amb el repte. Vaig pujar al Vallibierna, Tuc de Culebres i els Bessiberris, aquest estiu toca l'Aneto i la Pica d'Estats.

-T'agrada planificar o entrenes al teu aire?
 Entreno un dia si i un dia no, i intento fer rutes de 10 a 20 km. a cada sortida. M'ho planifico poc, intento escoltar el cos.

-Alguna anècdota de les curses?
D'anecdota ara per ara no en tinc cap, però si que a la Mitja Marató de la Faiada a Pont de Suert, aquest any hi corrien uns equips de corredors amb deficiència visual, i tot escalfant abans de la sortida, hem van passar pel costat  2 corredors cecs i el monitor i un dels 2 cecs va xafar un charco d'aigua i salta el cec i l'hi diu al monitor:"pero que no has visto el charco?, tot rient". Vaig quedar impressionat del gran esperit de superació que pot tindre una persona, cec i corrent curses de muntanya, que grans!!!

-Zona d'entrenament? Quants dies?
Quasi sempre entreno pels voltants de Tremp, volta dels cavalls, volta a les vinyes Torres, camí de Tendrui, zona del riu; i algún dia Cuca de Llum, Sant Corneli..... Entreno de 3 a 4 dies per setmana i intento no saltarme'n cap, cada mes faig una setmana de descans per això.

-Córrer amb música o sense?
Sempre sense música, ja que m'agrada estar atent de tot el que passa al meu voltant, sentir els cants dels ocells, el soroll de l'aire que es trenca a les fulles,...; Sols hem fico la música quan el cap no vol deixar córrer les cames, o sigui en curses llargues tipo carenes i aleshores hem fico música que hem dóni adrenalina al màxim.

-Sol o acompanyat?
 Quasi sempre vaig sol, m'agrada anar al meu aire, és la manera de desconectar. També he sortit algún dia amb el Xavi Torrecillas.

-Muntanya o asfalt?
Muntanya. M'encanta la natura i al seu medi i m'hi trobo millor que a casa. La veritat és que últimament el dia que no surto a córrer ho trobo a faltar, soc un d'aquells que els fa falta estar en contacte amb el medi, mai podria viure en una ciutat envoltat d'alts edificis i de fum totalment contaminat. M'encanta córrer per corriols i pels antics camins que unien els pobles, a vegades deixo anar la ment i m'imagino la vida d'aquella gent tant treballadora e incansable, ja que quan no tenien feina al camp, quasi sempre era a l'hivern, s'agrupava el poble i es dedicaven a arreglar, empredrar i millorar els camins que els servien a ells per anar a fer la compra al poble més gran un cop per setmana, per a transportar els seus excedents, etc...  M'agradaria veure la cara que els quedaria a aquesta gent si algún dia s'alcessin i veiguessin que per aquest camins que ells utilitzaven abans, ara s'hi fan curses de muntanya. Aunque no m'agradi l'asfalt per l'any que vé tinc en ment preparar-me la marató de Barcelona.

-Fred o calor?
Fred. La calor m'agobia molt.

-Tipus de keds?
Ara porto unes Asics gel Trabuco i són la hòstia!!! Abans els gastava dels xurruteros i la veritat que val la pena gastar-se uns eurets, els peus ho agraeixen.

-Alguna mania?
No , Però no m'agrada trobar-me basura pels corriols de muntanya i cintes de les antiques caminades-curses.

-Algún ídol de l'atletisme o esport?
Luis Alberto Hernando, Oihana Kortazar, Kilian Jornet. Vaya bèsties tots plegats. Amb Luis Alberto vaig coincidir a un test que van fer aquest any a Barruera per la vertical dels SkyGames i hem vaig quedar impressionat com pujava, esgarrapava a terra hasta amb les mans.

Per últim tant sols hem queda felicitar el Sergi pel treball que está fent per tirar endavant aquest grup dels Tremp Runners. Espero que puguem compartir molts moments amb tots disfrutant del que ens agrada fer, córrer. Salutacions a tots els Tremp Runners!!!  Ha, quan feu samarretes a mi guardeume'n una.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada