Translate

dijous, 19 de juliol del 2012

Coneguem més a ....

Avui coneixerem una mica més al Sergi Farré.Gràcies Sergi per compartir-ho amb nosaltres.



-PER QUE CORRER?
Podria donar moltes raons , però en el meu cas una de ben simple:
Soc feliç fent-ho!

-DES DE QUAN?
Des de els 13 anys , molt influenciat per unes persones que desprès us explicarè.Ara en tinc 34 , com passa el temps!!

-PRIMERA CURSA?
La mitja marató de Balaguer de l'any 1.991 quan tenia 13 anys.Als 12 havia fet la meva primera cicloturista i als 13 , vaig fer també la meva primera triatló.

-QUANTES N'HAS FET?
Curses a peu , em queden poquetes per arribar a les 200 , si hi sumo cicloturistes , duatlons i triatlons paso ja de les 200.

-MARQUES?
Si una persona fa de marca 40' en 10 kms en una cursa molt plana , amb condicions climatiques , excel-lents , amb molta gent , etc .Però en una altra cursa fa 40'05" , en una cursa que no es plana , amb molta calor , corrent sol , etc .La seva millor marca serà la de la primera cursa , però de ben segur que de la cursa que es sentirà més orgullos serà de la segona.Això de les marques a vegades es molt relatiu , no hi han mai dos curses iguals!!Tot i així , crec que tothom que corri  hauria de passar per algun moment per l'etapa de la "marquitis".Jo crec que es bo , sempre que no s'arribi a una obsessió.No hi ha cap mal en voler saber en quan de temps podriem fer tal cursa o altra , etc.
En el meu cas , ja estic bastant despreocupat d'això , tot i que m'estan sortint molt bones curses.El que si que estic més content de tot això es de la relació d'entrenament amb les marques que he arribat a fer i de la regularitat d'aquestes marques desde fa molts anys.

-QUINA CURSA T'AGRADARIA FER O SOMNI COM A CORREDOR?
Tinc dos coses que m'agradarien fer d'aqui a poc temps si puc.La primera es una col-laboració amb la ONCE , i amb d'altres associacions amb discapacitats per fer de llebre i ajudar a gent que ho necessiti en diverses curses.Ja he tingut contacte amb ells , i espero ben aviat de poder-ho complir.L'altre somni meu seria fer una marató amb cadascuna de les persones que em van "viciar" a això.Malauradament hores d'ara no podrà ser amb tots , però espero de convencer als altres!!

-PLANIFIQUES ENTRENAMENT O AL TEU AIRE?
He de reconeixer que sempre he sigut bastant "vago" a l'hora d'entrenar , sempre he passat amb el mínim.Això del gust de sang a la boca , pulsacions altíssimes , machacar-se , etc no ha anat mai amb mi.Sempre dic que el meu cos , te com un chip que quan nota que pateixo , em desactivo i em deixo anar.Si pateixò no gaudeixò!!Saben això no es difícil deduir que sempre vaig al meu aire , encara que en les preparacions de maratons , si que m'he obligat a fer uns dies i kms minims a la setmana.

-ZONA ENTRENAMENTS I DIES A LA SETMANA?

Entrenant sempre per camí.Tant sigui per Lleida com per Tremp.El camí de la depuradora i el pla de Palau , segurament es el que he feet més vegades.4 dies a la setmana , si puc sempre faig dia si dia no menys un que l'he d'ajuntar.

-ALGUNA ANECDOTA?
Acabar-se la pila del rellotge just al donar la sortida d'una marató.Trobar-te gent de Tremp on menys t'ho esperes i que et cridin durant una cursa , No poder dormir la nit abans d'una marató degut al soroll d'un pub que teniem just a sota.Perdrem en alguna cursa , Alguna de dolenta que no explicarè , etc.Si em fiques a pensar una estona segur que en trobaria bastantes.

-MUSICA PER CORRER O NO?
Sense musica!! quasi mai em fico música corrent , nomès en alguna tirada llarga ho he portat , i sempre amb un auricular sol.M'agrada escoltar tot el que passa mentres corro.Tot i així , la música l'utilitzo molt abans i desprès de correr.Soc un mal cantant de dutxa!!

-SOL O ACOMPANYAT?
M'encanta anar acompanyat , però sempre vaig sol doncs no vol venir ningú amb mi.Ja se que soc molt pesat , però a veure si algú s'anima algun dia!!

-FRED O CALOR?
Calor !!!!! el mito del macho Pallarès , jo no el compleixò per enlloc!! quin tio més fredolic i finolis que estic fet!!

-MUNTANYA O ASFALT?
Sere dels pocs que diu asfalt.Tot i que com deia abans , menys les curses , sempre vaig per camí.

-ALGUNA MANIA O SUPERSTICIÓ?
Des de l'any 2001 que m'apunto en unes agendes tot el que faig fent esport.Nomès la durada , els kms i amb qui he anat.(ja us dic que les meves agendes estan mig buides , que sempre vaig sol!!!).Una altra cosa que també faig habitualment , es a l'arribada de les maratons entrar amb un braç en alt enrecordant-me d'una persona.Sempre esmorço el mateix abans d'una cursa (per cert , molt mal esmorçar per un esportista).No corro mai amb gels o altres suplements , com a molt "aquarius".Sempre porto el chip al mateix peu .Em sembla que si continuo pensant no acabarè mai!!Més que manies o supersticions , crec que es repetir molt la rutina que et funciona.

-TIPO DE KETS?
Ja no recordo l'ultima vegada que vaig canviar de marca.Fa molt anys que vaig amb la mateixa marca de kets.En asfalt , les nike pegasus . En muntanya les Asics trabuco.
Màs vale malo conocido ........

-ALGUN IDOL DE L'ESPORT?
Bufff , des de ben petit que sempre havia tingut l'habitació plena de posters.He tingut èpoques de tot , NBA , Barça , Lleida ,Ciclisme , atletisme , etc.Ara nomès tinc penjada en una habitació una foto amb el Haile Gebressalassie , i conservo a l'ordenador un video corrent en una cursa juntament amb el Kilian Jornet.(no anava a tope i quan va voler va marxar).De fet m'encanta tot l'esport , i no pararia mai de veure-ho o llegir, el problema es que cada cop estic més desencantat amb l'esport professional , per tots els temes de doping,que es un negoci , etc.Tot i així m'ho miro tot però sense aquella passió que tenia fa uns anys.Però si em permeteu , m'agradaria explicar-vos qui són els meus veritables idols.
Sense la influencia del meu pare , que sempre ha fet esport i a casa sempre hi era a la tv , no se si m'agradaria tant o no.A casa el meu pare i mare mai m'han prohibit res en el tema esport i sempre m'han deixat fer el que volguès.Als 12 anys el meu pare ja m'acompanyava amb la bici amb la U.C Tremp.En aquella epoca els meus pares sortien de colla amb d'altres matrimonis i on hi havia una persona que sempre ha sigut un gran referent per a mi.El Pepe Nuñez.La primera cursa , la primera raconada , la primera sortida amb bici juntament amb el meu pare , etc.Sempre que recordo hi es present , i crec que es una de les persones a qui li dec que m'agradi tant l'esport.Un gran esportista i una gran persona.Malauradament , amb ell es un dels que m'haguès agradat fer una marató i no podrem doncs el Pepe fa uns anys que va haver de deixar de correr.Als 12 anys també vaig coneixer una altra persona molt important per a mi i que encara m'aguanta , el Canals!!Ho definire ràpid:el meu millor amic!!Quants anys que portem de sortides conjuntes , d'il-lusions , de converses , etc.També és un crack fent esport , poca gent hi ha tant valenta com ell.

Sempre he tingut sort i he conegut molta gent molt maja , o he fet esport amb gent que m'ho passava molt bé , tant quan jugava a futbol , a basket , corrent al club d'ateltisme a Lleida ,amb el Km0 ponent , ara amb els Tremp runners, etc.He pogut coneixer molta gent i passar-m'ho molt bé , però em quedo amb una època que em va marcar molt i de la que n'estic molt orgullòs d'haver format part.

El club atletisme Joncar:
Quan tenia 13anys i gràcies al Pepe  vaig coneixer a tota aquesta tropa.Xoli,Josep Admetlla,Pepe,Imma Llohan,Eroles , Jordi Colom,Manolo "España" , etc.Grans persones i grans atletes que em van fer gaudir moltíssim de tot el que feia i als quals sempre els hi estarè agrait.Em portaven a tot arreu , passejaven al mocos que estava fet , es sacrificaven ells per ajudar-me a les curses a guanyar copes , etc.Tinc uns grans records d'aquella època.Com us deia , un dels objectius que m'agradaria seria fer una marató amb cadascun d'ells.ja intentarè convencer-los ja!!
Ara he conegut millor a gent com el Jordi Badia o el Manel Sancho , que crec que valent molt i que són molt bona gent a part de bons corredors.Els Tremp runners amb gent com ells estan en bones mans.Algú pot pensar que em deixò al Felip a l'època del Joncar , però es que el Felip juntament amb el Xavi llohan , mengen a part!!
Són les meves debilitats.Mai una mala cara , mai els  he sentit parlar malament de ningú , sempre t'ajudarien en el que et fes falta ,corrent gaudeixen com els que més , sempre positius ,  etc.A part de grans corredors , grandissimes persones de les quals sempre n'intento d'apendre algo doncs són dos autentics craks com a corredors i com a persones.





2 comentaris:

  1. collons sergi amb lo que corres no et podem ni seguir l'estela ni quan rodes si quan rodes vas a 4' el km ....qui vols que vingui amb tu nomes els craks !!!!!

    ResponElimina
  2. Sergi Crac !!

    Ets un exemple per a tots els Tremp Runners, per la teva senzillesa, humilitat, honestetat,implicació, esperit de sacrifici....

    Gràcies per tot. NO CANVIIS MAI !!!

    SALUT I A CÓRRER !!!

    ResponElimina