Translate

divendres, 28 d’octubre del 2011

Cròniques curses

 

Com uns quants , l'hi han demanat ,  el nostre company  el Sergi ens fa arribar la crònica de la marató de Venecia(Italia) on va participar el cap de setmana passat.

 

Marató de Venecia (Italia) 23-10-2011












Per què Venecia?


Aquesta vegada no hem va fer falta ni triar a mi.Com voliem fer vacances amb la Bea a l'octubre o novembre , nomès em va fer falta donar-li la llista de les maratons que es feien en aquestos mesos i que podiem arribar en tren o cotxe , i que ella tries a quina volia anar.No s'ho va pensar gaire i va triar Venecia. Em vaig haver d'inscriure amb molt de temps , per que tot i que hi havia 7.000 inscripcions , en poc temps s'acabaven.

La preparació.

No ha variat gaire de les altres, ho he fet com en les anteriors. Com que no segueixo cap pla d'entrenament , m'obligo a fer 4 dies a la setmana de correr.3 dies entre setmana de 15 kms i la tirada llarga del cap de setmana. He fet 12 setmanes , i 68'75 kms de mitjana a la setmana. Aquesta vegada al caure l'estiu entre mig , he pogut sumar algun dia de bicicleta de carretera. S'ha fet pesada la calor quasi fins a 3 0 4 dies abans de la marató.Les temperatures tant altes que hem tingut al setembre i octubre no han estat normals.

El viatge.

Degut a la meva por a volar , el viatge el vam fer en tren.El dijous , vam agafar a Barcelona un tren nocturn fins a Milan, i d'allí un tren a Venecia. Al tren nocturn , vam agafar una habitació per la Bea i per mi.Tot i el soroll i el moviment , dintre del que cap , es pot dormir.No es descansa com en un hotel , però es una manera de guanyar temps mentres viatjes.De milan a Venecia , eren dos horetes d'un tren ràpid al matí.El viatge no va ser molt bo per mi , doncs dimecres , m'havia aixecat molt costipat , i als trens encara portaven l'aire acondicionat. El fet que a l'arribar a Venecia fes bastant fred , va fer que el divendres no em trobes molt bé.Tot i això , vam estar tota la tarde del divendres visitant Venecia amunt i avall.A la nit , vam anar a sopar amb uns companys de Lleida, la Su i L'Abel(Cargol) , que també estaven a Venecia per a la marató.



La fira del corredor.

Dissabte al matí , ens vam aixecar d'hora per anar a buscar el dorsal a la fira del corredor que es cel-lebrava a la localitat de Mestre.Vam agafar un autobus i vam travessar tot el pont de la llibertat , que es el pont que conecta Venecia amb la costa.La fira es cel-lebrava al parc Sant Guiuliano .Era bastant gran i animada.La Bea va fer de les seves i va arroplegar tot el que va poder de propagandes, regals etc.Una de les coses que em va cridar a mi l'atenció , es el model de xip que feien servir aquí.El xip , anava subjecte al mig del dorsal.Aquí també ens van donar totes les explicacions que necessitavem per al dia seguent.També ens van donar una motxileta de plàstic per al dia seguent on haviem de ficar tota la roba.No podiem portar cap motxila nostra.
Continuava fent molt aire i fred.Tot i això , ja em trovaba millor i desprès de xafardejar per la fira del corredor , vam tornar a Venecia per a continuar visitant coses durant el matí , migdia i tarde.A la nit , vam tornar a quedar amb la Su i l'Abel per a sopar.Desprès de sopar em vaig dedicar a arrgelar la bosseta per al dia seguent.A mi m'agrada portar la meva bossa , amb totes les coses preparades.Aquest cop , tenia que pensar que era el que necessitaria abans,durant i desprès de la cursa , i intentar-ho embotir a la bossa.



Diumenge matí.
La cursa començava a la localitat de Stra a uns 30 kms de Venecia.La organització ens portava en autobús de Venecia a Stra.Això va fer que ens haguèssim de llevar d'hora doncs els autobusos sortien a les 6'50 hores del matí.Em vaig aixecar abans de les 6 , doncs de hotel a on sortia l'autobus , hi tenia uns dos kms caminant.També , degut a no poder-me emportar la meva bossa , vaig haver d'envenar-me els dits dels peus a l'hotel 3h i mitja abans de que comencés la cursa.L'altre dubte que tenia , era si esmorzar a l'hotel abans de sortir o fer-ho durant el viatge.La cursa començava a les 9'15 del matí i si esmorçava a les 6 , era molt de temps abans.Vaig fer un intermig , i vaig menjar a l'hotel a les 6 del matí abans de sortir cap a l'autobús i em vaig emportar una mica de menjar per al viatge.Vaig sortir de l'hotel , i encara era tot de nit.Feia bastant fred a aquelles hores i vaig anar caminant tot sol fins a piazza de Roma on m'esperava l'Abel.Aquí , ja es començava a veure moviment de corredors.Tots enfilats , vam continuar caminant fins al port de Venecia , d'on sortien els autobusos.Nosaltres pensavem que ens feien anar cap al port , doncs allí podrien aparcar força autobusos.La nostra sorpresa va ser quan vam veure que no hi havia tot d'autobusos aparcats , sinò que anaven arribant d'un a un i en diferents minuts de diferència.Com podreu imaginar , amb tanta gent esperant , i va haver colzes i tot per entrar a l'autobus.Vam aconseguir un lloc per sentar-nos.Sembla una tonteria , però el viatge fins a Stra va ser de 35' i molts van haver d'anar de peu als autobusos.Un cop vam arribar , els autobusos anaven parant a uns 500 metres del lloc on hi havia tot el tema de la sortida.Vam anar directes a la cua dels lavabos portàtils.Vam fer cua durant 25' , tot gelats de fred.Hi havia molt pocs lavabos per a 7.000 persones.L'Abel , volia fer un café després dels lavabos però va haver de desistir de la gentada que hi havia .Ens vam canviar al carrer , com vam poder i vam anar a deixar la bossa amb el xandal , anorac , etc tot embotit a dins.Una cosa que ens havien deixat clara era que les bosses s'havien de deixar als camions abans de les 08:30'. 45' minuts abans de la sortida.Ho vaig trobar molt de temps abans , doncs molta gent no havia sigut previsora i no portava roba vella per tapar-se , i va estar més de 45'passant fred.Per sort , nosaltres ho haviem previst i jo portava una samarreta vella i un xubasquero dels xinos.També portava un buff vell.També ens volien als calaixos corresponents abans de les 9 del matí.Ens vam acomiadar amb l'Abel doncs ocupavem calaixos diferents , i vaig anar cap al calaix 1 que era el que tenia.A les 9 menys 10 minuts ja era dintre.Quedaven 25 minuts per la sortida i estavem allí tots parats anar esperant que passes l'estona.Em vaig arraserar com vaig poder per intentar passar el menys fred possible.Era impossible d'escalfar a dins del calaix.Quan quedaven 3 0 4 minuts per la sortida , van entrar al davant de tot els professionals.Just abans de la sortida , va sonar l'himne d'Italia.Quan es va acabar , va començar una pluja de roba vella que la gent tirava cap als costats.Va ser impressionant la quantitat de roba que es veia volar.

La cursa.

A les 09:20 , es va donar la sortida.5 minuts abans , ho feien els nostres companys amb cadira de rodes.La cursa sortia des de una villa impresionant anomenada villa Pisani.Tota aquesta zona està plena de villes i mansions que els nobles i rics Venecians es van construir fa molt anys per a passar les vacances aquí.Venien desde Venecia amb els seus barcos i gondoles a traves d'un canal que arriva aquí.
Els primers kms de la cursa , anavem paral-lels al canal.Anavem atravesant mansions i villes , i diferents pobles.Cada poblet tenia el seu encant particular , i el que si que hi havia era molta gent al carrer animant i amb diferents punts de música.El circuit era totalment pla.Això em va servir per ficar un ritme els primers kms en que anava molt còmode.l'Unic inconvenient d'aquestos primers kms , es que al anar al costat del canal no anavem molt arraserats , i ens anava tocant un vent de cara durant tota l'estona.No era un vent molt fort , però si gelat.A mi el fred em produeix moltes ganes de fer pipi , i vaig haver de parar dos cops , un al km 8 i l'altre al 20.
L'altre "problemilla" que vaig tenir va ser als avituallaments.Jo no prenc ni gels ni cap altra cosa durant les maratons.Sols vec aigua o begudes isotòniques si en donen.Per veure millor l'aigua , faig servir un xuclador de plastic dels que hi han a les botelles dels nens petits.Veure en botella mentres corres , sempre costa més.El "problemilla" , va ser que el xuclador que portava era més gran que les botelles d'aigua que ens donaven i no el vaig poder fer servir.Es una tonteria , però es l'unic remarcable que em va passar quasi durant els 25 primers kms.Els 25 primers kms , vaig anar gaudint de la cursa i del paissatge , i no em vaig ni adonar.Anava a ritme , sense estar gaire pendent del rellotge.Podriem dir que fins al 30 es una cursa molt plana i sense dificultats.A partir del 30 es quan es complica més la cursa.del 30 al 32 , més o menys , s'atravessa el parc Sant Guiliano a Mestre , i aquí en aquest parc ja es troben les primeres pujades i baixades.Desprès de sortir del parc , es va ja en direcció Venecia , i s'agafa el pont de la llibertat.Es un pont d'uns 3 kms de llargada on hi pasa la carretera i la via del tren.Es el pont que conecta Venecia amb Terra.El pont es pla , però es totalment obert , sense protecció. Això fa que bufi molt l'aire al estar a sobre del mar.Durant els 3 kms del pont , vam tenir un aire en contra una mica fort.A partir d'aquí , es on em vaig començar a concentrar i a ficar dins de la cursa.Vaig començar a mirar més el rellotge i a calcular , i vaig veure que anava amb molt de temps per tornar a baixar de les 3h. A part d'anar una mica cansat de cames , em trovaba molt bé.Tot i l'aire , vaig aumentar una mica el ritme i vaig passar el pont sense problema.Ja em trovaba al km 36 i entravem dins de Venecia.Ara tocaba gaudir al màxim de correr dins de la ciutat.El recorregut , era com vorejant la illa , es molt difícil de passar per dins de Venecia degut a la gran quantitat de gent,canals,ponts , etc que hi ha.Els primers kms dins l'illa , els vam passar pel port , i desprès ja feiem els 3 últims quasi tocant l'aigua.Durant aquestos 3 últims kms hi havia uns gossos amb els seus ensinistradors que feien de rescat per si algú queia a l'aigua.M'en vaig de Venecia amb el dubte de si els gossos al tirar-se a l'aigua per rescatar algú , també es capfiquen a dins.Sempre he vist els gossos nadar amb el cap a fora.Però bueno , no era questió de ser jo qui proves aquest sistema de salvament.Els dos últims kms son per un dels llocs més túristics i es corre per dins i tot de la plaça San Marcos.Els dos últims kms , també , son els més difícils doncs s'han d'atravessar 14 ponts i l'asfalt deixa d'existir per a passar a ser un terra empedrat bastant irregular.Fiquen unes rampes per a salvar les escales.Inclús , construeixen un pont per atravessar el gran canal , que nomès el fan anar per a la marató.(el de la foto de sota)








Tot i ser els últims 12 kms els més difícils de la marató , van ser els que vaig fer més ràpid , sobretot els dos últims i 195 metres on tot i els ponts , els vaig fer a una mitjana de 3'52" el km.La veritat es que vaig acabar molt bé , i al anar avançant gent , ets vas animant i vaig acabar ràpid.Un dels records que em quedaran d'aquesta marató es el de la plaça San marcos.Més o menys quan queda 1 km per acabar.Entravem per la placeta de san Marcos , giravem a l'esquerra fins al final de la plaça gran , i tornavem a sortir per on haviem entrat.La panoramica es espectacular , amb la catedral , el campanille , el palazio ducal i nosaltres corrent entremig.A sobre està ple de gent.Em vaig ficar les mans a les orelles , i vaig començar a agitar els braços en plan de que animessin.Entre que anava adelantant gent i els gestos que vaig fer , la gent va començar a cridar.Quan vaig fer el giro , i em vaig trobar tota la plaça de cara amb la gent cridant i amb la vista de la catedral , campanille,etc em vaig emocionar.Els últims 500-600 metres , els vaig fer bastant ràpids del subidon que portava.Tant que em vaig guanyar la bronca de la Bea doncs no va poder ni agafar-me en cap foto ni el video que va voler fer a l'arribada.
Vaig arribar amb un temps de 2h53'38" en la posició 103 de 5.868 arribats.Acavaba de fer la meva 7a marató seguida per sota de les 3 hores.






Vam esperar a que arribes l'Abel , i un cop ens haviem trobat tots , vam tornar amb un Vaporetto cap a l'hotel.Mentres tornavem , encara podiem veure com molts dels participants estaven fent els últims kms i atravessant els diferents ponts.


Desprès de dinar tots plegats , amb la Bea vam continuar visitant la ciutat.No se la de kms que vaig acabar fent el diumenge ni la de ponts que vaig arribar a pujar i baixar , però va valdre molt la pena doncs ens ho vam passar genial.Desprès em estat uns dies més a Italia , visitant llocs tant bonics com les illes de Burano i Murano , Verona, Milan.

3 comentaris:

  1. Jo de gran vui ser com tu, Sergi!!! felicitats

    ResponElimina
  2. Ehnorabona Crack ja en tens 1 més al sac,brutal la cronica i la cursa,tu no corres...voles,Ehnorabona de nou Sergi.

    ResponElimina
  3. Moltes felicitats Sergi per la cursa !!

    Gràcies per la crònica, una dosis més de motivació per la marató de València.

    SALUT I A CÓRRER !!!!

    ResponElimina