Translate

dilluns, 31 d’octubre del 2011

Coneguem més a ....

Avui coneixerem una mica més al nostre company MANEL SANCHO





PER QUE CÓRRER ?
Aquesta pregunta que tantes vegades ens han fet i que és difícil de contestar. Jo personalment vaig començar per què el cos em demanava fer una mica d’esport ja que a prop dels 40 la panxeta començava a fer-se gran. El running és la modalitat ideal, no necessites a ningú, ni horaris concrets, ni grans despeses, amb uns pantalons curts, una samarreta i uns keds a rodar.

Poc a poc et vas enganxant, i si comences amb les curses populars, es converteix en una filosofia de vida. A mi personalment el running em dóna molt; millora física i mental, llibertat, motivació, constància, esperit de sacrifici, vida, etc

DES DE QUAN ?               
El meu esport preferit i el que he practicat des de petit ha sigut el futbol.          Tot i que fa anys que sortia a córrer esporàdicament, a l’any 2008 vaig començar a fer-ho de manera més assídua, fins ara.

1ERA CURSA ?
La primera cursa va ser a Lleida, la Cursa dels Templers de 10 km, el 15 de juny del 2008.

QUANTES HAS FET?
Fins ara he participat en 21 curses, 17 de deu km, 3 mitges maratons i 1 marató.



QUINA T’AGRADARIA FER QUE NO HAGIS FET, I UN SOMNI COM A CORREDOR ?
El meu objectiu més pròxim és la marató de València el proper 27 de novembre. En els propers anys tinc la il·lusió de córrer dos maratons anuals, per al 2012 l’objectiu són Madrid i Donosti.

Però el meu gran somni és córrer la marató de Nova York, i poder visitar aquesta ciutat tant espectacular.

T’AGRADA PLANIFICAR(SEGUIR ENTRENAMENTS) O ENTRENES AL TEU AIRE ?
La veritat és que seguir un pla d’entrenament específic si no tens temps és molt difícil, i a mi no me’n sobra. Personalment només he intentat seguir un pla en dos ocasions, quan em vaig preparar la marató de Barcelona i ara que preparo la de València, tot i que realment se’m fa impossible complir-ho fil per randa.

La resta de la temporada vaig sortint sense la disciplina concreta de la preparació de la marató. També intento combinar la carrera amb una mica de natació, per a no caure en rutines i reforçar també la resta del cos.

ALGUNA ANÉCDOTA A LES CURSES?
Més que anècdota, m’agradaria parlar de l’experiència de la primera marató. Des de la por inicial a la inscripció, al seguiment, l’esforç i sacrifici del pla d’entrenament, als dies i preparatius previs de la cursa, a la recollida del pitrall, als preparatius els dia de la cursa, a la sortida, als primers deu, als vint, als trenta, el patir, el dolor, l’esforç, més dolor, els 42195  i l’arribada, les llàgrimes, la família al teu costat, el mai més, el dia després, els mal de cames, el calendari de maratons per la propera....i tornar a començar...

ZONA D’ENTRENAMENT? QUANTS DIES A LA SETMANA?
Tinc dos zones d’entrenament. Una a Lleida, ciutat on resideixo i on acostumo a córrer per la canalització del riu, el parc de la mitjana o algun camí adjacent de l’horta lleidatana. L’altra zona és la ciutat de Reus, on treballo, on també existeix una zona anomenada la boca de la mina, que és ideal per a entrenar.

Intento sortir quatre o cinc dies a la setmana i descansar dos o tres. Dels cinc dies, un de tirada llarga que acostuma a ser el diumenge.

CORRER AMB MÚSICA O SENSE?
La música és un altra de les meves grans passions, i m’encantaria córrer escoltant música, però a hores d’ara encara no he trobat uns auriculars amb els que em trobi còmode i no em suposin una molèstia. Si algú de Tremp Runners em pot assessorar, encantat…

SOL O ACOMPANYAT?
Suposo que com tots els que tenim obligacions laborals i familiars els horaris d’entrenament mai són els mateixos, i és difícil trobar una estabilitat i algú que coincideixi amb tu. Per aquest motiu acostumo a córrer sol. Tot i això a Reus tinc un company, el Jesús que molts dies s’anima i surt amb mi.

MUNTANYA O ASFALT?
Acostumo a córrer per asfalt, tot i que intento combinar per camins de terra amb l’objectiu de no carregar en excés les cames. La majoria de curses que es celebren per l’àmbit territorial del meu domicili i que he participat han estat d’asfalt. Tot i això m’encantaria fer alguna cursa de muntanya, potser l’any que ve.

FRED O CALOR?
Em trobo molt més còmode amb el fred, la calor m’afecta força el rendiment.

TIPO DE KEDS?
Vaig començar a córrer amb uns asics i la veritat és que sempre m’he sentit tant agust que no he volgut canviar ni provar res més. Actualment corro amb unes ASICS GEL KAYANO-17.

ALGUNA MANIA O SUPERSTICIÓ?
No tinc cap superstició ni en el món del running ni en el dia a dia, i mania potser la puntualitat, m’agrada arribar a les curses amb el temps suficient per recollir el pitrall, fer un cafè, escalfar una mica i disfrutar de l’ambient previ a la sortida.

ALGUN IDOL D’ATLETISME O ESPORT?
Quan tenia setze anys vaig anar a veure un campionat d’atletisme a Barcelona, a la pista d’atletisme de la zona universitària. Vaig veure una cursa de 1500 on corria Jose Manuel ABASCAL, medalla de bronze als Jocs Olímpics de 1984, i on va estar a punt de batre el record d’Europa de l’especialitat, vaig al·lucinar. A partir de llavors sempre he prestat especial atenció pels atletes que corren aquesta modalitat; Sebastian Coe, Fermin Cacho, Natàlia Rodriguez, etc. Però si hi ha un atleta que admiro és l’inigualable Kilian Jornet.

GRÀCIES MANEL!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada